کارت RFID تگ rfid

مرکز انواع تک RFID, کارت RFID, جاسوئیچی RFID, ریدر RFID, لیبل RFID , دزدگیر RFID , تگ برچسبی RFID ,تگ RFID

کارت RFID تگ rfid

مرکز انواع تک RFID, کارت RFID, جاسوئیچی RFID, ریدر RFID, لیبل RFID , دزدگیر RFID , تگ برچسبی RFID ,تگ RFID

موارد استفاده کارت های RFID



موارد استفاده کارت های RFID

کارت RFID 

کارت RFID نوعی کارت غیرتماسی است که نسل جدیدی از کارت‌ های هوشمند به شمار می رود. عملکرد این نوع کارت ‌ها بدون تماس و با استفاده از تکنولوژی القاء Radio Frequency Identification می باشد. در واقع کارت RFID کارتی می باشد که با استفاده از تراشه و آنتنی که بر روی آن قرار گرفته است توسط دستگاه کارت خوان ردیابی می شود. اطلاعات موجود در کارت از طریق امواج رادیویی رد و بدل می شوند. کارت RFID در مواقعی که نیاز به برقراری ارتباط سریع و حتی بدون دخالت دست وجود دارد، بسیار پرکاربرد می باشد و در صورت اتصال این کارت ها بر روی اشیا می توان آن ها را به راحتی شناسایی نمود.. برای نمونه برای ورود یک به اتاق، ممکن است کارت در جیب یا کیف فرد قرار داشته باشد که وی قادر می باشد از همان محل و بدون نیاز به خارج کردن کارت با دستگاه کارت خوان ارتباط برقرار نموده و مجاز بودن ورود بررسی شده و در باز شود. این کارت همچنین در اغلب سیستم ‌های حمل و نقل عمومی در دنیا به علت تعداد زیاد مسافران و به دلیل بالا رفتن سرعت کنترل بلیط مورد استفاده قرار می گیرد.


موارد استفاده کارت های RFID

کارت های RFID، نوعی کارت هوشمند می باشند که از آن ها در کارت هایی مانند کارت شناسایی، کارت پرسنلی، کارت دانشجویی، کارت عضویت و هواداری، کارت اعتباری، کارت بانکی، کارت خرید، کارت گارانتی، کارت وفاداری مشتریان (باشگاه مشتریان) و... استفاده می شود. از دیگر مواردی که این نوع کارت ها کاربرد دارند می توان به کنترل ورود و خروج و درخواست های مالی، اعتباری و امنیتی اشاره کرد. کارت های RFID کارت های هوشمند بدون تماس با برد کوتاه و برد بلند هستند و در دو نوع " فقط خواندنی " و " قابل خواندن و نوشتن " وجود دارند. لازم به ذکر است که طراحی و چاپ بر روی کارت های RFID بسته به نیاز و سلیقه ی مشتری صورت می گیرد.


ویژگی های کارت RFID

کارت RFID به یک ریز پردازنده مجهز می باشد که به دسترسی به حافظه کارت نظارت می نماید.  بنابراین می ‌توان به امنیت اطلاعاتی که درون کارت درج شده است اطمینان حاصل نمود و اطلاعات مهم را در آن ذخیره کرد. از لحاظ میزان فاصله مجاز جهت برقراری ارتباط دو نوع کارت هوشمند وجود دارد. دو نوع استاندارد این کارت ها نوع A و B هستند که حداکثر میزان فاصله ی مجاز جهت برقراری ارتباط در آن ها 10 سانتی متر است. همچنین حداکثر فاصله مجاز جهت برقراری ارتباط  در نوع دیگر 50 سانتی متر در نظر گرفته شده‌ است.


مزایای استفاده از تکنولوژی کارت RFID 

  • کاهش هزینه ‌های مصرفی
  • کاهش خطا 
  • امنیت بالا
  • اصالت بخشیدن به کارت و احراز آن 
  • یکپارچگی
  • کاهش میزان تخلفات و خسارات حاصل از آن
  • کنترل فرایندهای غیر قابل مشاهده
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.