کارت RFID تگ rfid

مرکز انواع تک RFID, کارت RFID, جاسوئیچی RFID, ریدر RFID, لیبل RFID , دزدگیر RFID , تگ برچسبی RFID ,تگ RFID

کارت RFID تگ rfid

مرکز انواع تک RFID, کارت RFID, جاسوئیچی RFID, ریدر RFID, لیبل RFID , دزدگیر RFID , تگ برچسبی RFID ,تگ RFID

دلایل تفاوت عمر تگ های RFID


 <<< دلایل تفاوت عمر تگ های RFID >>>


تگ RFID چیست؟


تگ RFID نوعی ابزار شناسایی و ردیابی می باشد که به اشیاء و یا افراد متصل می گردد. تگ های RFID بر اساس منبع انرژی تامین کننده آن ها در انواع گوناگونی وجود دارند که در ادامه آن ها را مورد بررسی قرار می دهیم. مهمترین تفاوت تگ های RFID در سایز تگ ، دامنه ی پاسخگویی آن ها و سرعت پاسخگویی تگ ها می باشد.



انواع تگ RFID


تگ های فعال یا Active : تگ های فعال به منبع انرژی داخلی مجهز شده اند و می توانند اطلاعات را در فواصل طولانی منتقل نمایند. این دسته از تگ ها همچنین جهت برقراری ارتباط به یک حافظه، حسگر و پردازنده مجهز شده اند.


تگ های غیرفعال یا Passive : تگ های غیرفعال هیچ گونه منبع تولید انرژی درونی ندارند. انرژی لازم برای این تگ ها از طریق سیگنال های RF تامین می گردد.


تگ های دو طرفه Two way tags : تگ های دوطرفه به یک باطری داخلی مجهز می باشند. این نوع تگ ها همچنین قادر هستند توسط قرائتگرها، اقسامی را هم شکل خودشان هستند شناسایی کنند و با آن ها گفتگو نمایند.


تگ های نیمه غیرفعال یا Semi-passive : تگ های نیمه غیرفعال شبیه تگ های غیرفعال می باشند. تفاوتی که این تگ ها با تگ های غیرفعال دارند وجود یک باتری کوچک در آن ها می باشد و اینکه می توانند از انرژی منتقل شده به وسیله ی قرائتگرها نیز استفاده کنند.



عمر تگ های RFID


طول عمر تگ های RFID به صورت ذیل می باشد:


تگ های غیر فعال  > تگ های فعال > نیمه غیر فعال



دلایل تفاوت عمر تگ های RFID


تگ هایی که منبع انرژی داخلی دارند به علت وجود محدودیت در خوانده شدن، طول عمر محدودی دارند. تگ های نیمه غیرفعال یک باتری کوچک به عنوان منبع انرژی دارند که نسبت به منبع انرژی تگ های فعال یا Active از طول عمر کمتری برخوردار می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.